جمعه 19 آذر 1395 05:29:02

 

 

 

 

   

 

   

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار سوادکوه
چاپ

کد خبر : 6300

تاریخ انتشار : 25/03/1393 - 20:33

اختصاصی/ امام جمعه شیرگاه:

می خواهند ما را به اجبار به بهشت ببرند/استاندار برای مبارزه با بدحجابی در ادارات بخش نامه صادر کند

امام جمعه شیرگاه در جلسه کمیته برنامه ریزی سوادکوه شمالی اظهار داشت: خدا را شاکریم که بعد از سالهای سال می خواهند ما را به اجبار به بهشت می برند.

می خواهند ما را به اجبار به بهشت ببرند/استاندار برای مبارزه با بدحجابی در ادارات بخش نامه صادر کند

به گزارش سوادکوه آنلاین، حجت الاسلام مهدوی صبح دیروز در جلسه کمیته برنامه ریزی سوادکوه شمالی با موضع گیری جانبدارانه در خصوص سخنان رئیس جمهور که گفته بود" نمی توان آدم ها را به زور به بهشت برد" اظهار داشت: خدا را شاکریم که بعد از سالهای سال می خواهند ما را به اجبار به بهشت می برند.

وی با بیان اینکه اسلام دین اجبار نیست بیان کرد: زمانی کسی آدرس می خواهد، ما دو مطلب در این مورد داریم،یا راه را به او نشان می دهند و یا اینکه دست او را می گیرند و به آن مکان می برند، اسلام نیز اینگونه است، باید در آن نیست.

حجت الاسلام مهدوی افزود:جایی که مربوط به جامعه است و می خواهد فسادی انجام گیرد، آنجا به اجبار جلوی او را باید گرفت ولی چه کسی گفته جایی که ربطی به جامعه ندارد مثلا کسی در خانه نماز نمی خواند باید حتما او را مجبور کرد و به زور او را به بهشت برد؟ قرآن راه را نشان داده و ما این چیز ها را در اسلام نداریم.

امام جمعه شیرگاه در ادامه ابراز داشت: نمی دانم چرا بعضی ها در مسائل سیاسی اسلام شناس و قرآن شناس می شوند و در مقابل بعضی از اسلام شناسان آن چنان چشم و گوششان را می بندند که آدم را به تعجب وا می دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از سفارشات امام زمان(عج) هم به ما همین است؛ فرمودند تقوا داشته باشید، تسلیم ما باشید و افراط و تفریط نکنید.

مهدوی تصریح کرد: جناب رئیس جمهور مجتهد صاحب نظر است، نمی دانم چرا هر کسی از راه می رسد، 4 کلاس درس خوانده یا نخوانده  می خواهد بگوید من اسلام شناسم، اینطوری نیست چرا اینگونه صحبت می کنید.

خطیب جمعه شیرگاه در ادامه سخنانش به مقوله انتظار و وظایف منتطرین در عصر حاضر اشاره کرد و انتظار فرج را یک فرهنگ دانست و اذعان داشت: خدمت به خلق خدا، تحرک، دستگیری از محرومان  فرهنگی و اجتماعی مصداق بارز فرهنگ انتظار است.

وی از همه مدیران و مسئولان خواست تا در سال فرهنگ و اقتصاد با عزمی ملی و مدیریتی جهادی در زمینه فرهنگ و اقتصاد تلاش کنند.

امام جمعه شیرگاه بحث فرهنگ را مقدم بر اقتصاد دانست و تاکید کرد: تا فرهنگ نباشد اقتصادی در کار نیست .

مهدوی در ادامه سخنانش لفزود: مایی که دم از امام زمان می زنیم باید خیلی دقت کنیم، برخی موارد در مسائل فرهنگی خیلی شایسته کشور نیست.

خطیب جمعه شیرگاه با اشاره به این حدیث امام علی(ع) که فرمودند" تمام کارهایت باید تابع نماز باشد" اضافه کرد: سر ظهر که می شود مدیران نسبت به نماز اول وقت بی خیال هستند؛ این شایسته کشور ما نیست.

وی با بیان اینکه حضرت ابا عبدالله در جنگ هم اول نماز می خواند تاکید کرد: مدیرانی که دغدغه نماز ندارند دغدغه کار هم ندارند، باید به نماز اول وقت بیشتر اهمیت داد.

استاندار برای مبارزه با بدحجابی در ادارات بخش نامه صادر کند

امام جمعه شیرگاه بخش پایانی سخنانش را به معظل بی حجابی در جامعه و برخی از ادارات اختصاص داد و با ابراز تاسف گفت: در کشورهای اروپایی هم جنس بازی را قانون کرده اند و دارند به آن عمل می کنند یعنی دستورات شیطان را دارند اجرایی می کنند واقعا آیا نمی شود دستورات قرآن را اجرایی کرد؟

مهدوی تصریح کرد: خیلی از جاها آدم می رود و با دیدن وضع حجاب گریه اش می گیرد چرا باید این طور باشد.

وی در پایان از استان دار خواست: استاندار محترم بخش نامه صادر کنند، اینجا کشور اسلام است، کشور امام زمان است، از فردا کسی حق ندارد بد حجاب سر کار برود.

 



برای این پست 6 دیدگاه مطرح شده است. شما نیز دیدگاه خود را بیان کنید
  • پاسخ به نظر دوشنبه 26 خرداد 1393 - 09:26
    ناشناس

    جناب مهدوی بنری که در محل برگزاری نمازجمعه شیرگاه که توسط جنابعالی نصب شده است دران بنر نوشته اید بنابه روایتی اگر مسلمانی 3بار در نمازجمعه شرکت نکند کافر است جناب دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را

    9 0
  • پاسخ به نظر دوشنبه 26 خرداد 1393 - 19:57
    ناشناس

    حاج آقای عزیز؛ شما که با تعنه و کنایه می گویی می خواهند به زور ما را به بهشت ببرند! مثل اینکه یادتان رفته خودتان بنری نوشته اید که ((هر کس سه بار به نماز جمعه نیاید منافق است)) این مصداق به زور به بهشت بردن است یا حرف برخی که از سر دلسوزی تنها سفارش به دینداری کردند! شما که با این نوشته خود که نهایتا با اعتراض زیاد مردم برداشته اید می خواستید مردم را حقیقتا با چک و لگد و با دسته بیل به بهشت ببری حالا چطور شده که اینگونه تغییر موضع داده اید!؟ ظاهرا شما و برخی دوستان هواشناسی سیار با خود دارید و باری به هر جهت کار می کنید. وزش باد هر سمت بوزد شما به همان سمت متمایل می شوید. چند سالی از امام جماعت شما و نمایندگی ولی فقیه می گذرد اما دریغ از اجرای منویات حضرت آقا. همیشه زبان آقایان خاص بودید. مراسم مرجع عالیقدر حضرت آیت الله طالحی مازندرانی (رحمه الله علیه) که با مدیریت شما هدایت شد را تبدیل به مراسم جشن و سوت و کف نمودید. راست می گویند آدمها در مواقع حساس خودشان را نشان می دهند و نیات درونیشان را بروز می دهند. لطفا مواضع خود را اصولی انتخاب و سپس بیان کنید.

    7 0
  • پاسخ به نظر سه شنبه 27 خرداد 1393 - 16:11
    دارابی

    قابل توجه جناب شیخ مهدوی امام جمعه محترم که فرمودندهر کسی که از راه رسیده و ۴ کلاس خوانده یا نخوانده خود را اسلام شناس می داند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ۷ خرداد ماه، در سخنانی در جمع طلاب علوم دینی با اشاره به وجوب فرضیه امر به معروف و نهی از منکر به اظهارات آقای روحانی واکنش نشان داد و بیان داشت: این که برخی مسؤولان گفته بودند با زور شلاق نمی توان افراد را به بهشت فرستاد ما هم این گونه می گوییم، اما می گوییم با دست خودمان درهای جهنم را به روی مردم باز نکنیم. این مرجع تقلید بیان داشت: به عنوان مثال در ایام نوروز و دیگر مناسبت هایی که مسافرت های زیادی انجام می شود، راهنمایی و رانندگی برای تامین امنیت جان مردم و مسافران طرح های ویژه ای دارند و نظارت بسیار شدیدی را اعمال می کنند اما اگر گفته شود کاری به کار مردم و رانندگان نداشته باشید آیا کسی چنین منطقی را می پذیرد؟/////// دادستان کل کشور: کسانی که می گویند به دین مردم کار نداشته باشید مراجع و حوزه های عملیه را به سخره گرفتند سخنگوی قوه قضاییه افزود: در جامعه تبلیغ می شود که نمی توانیم با دنیا دربیافتیم این افراط و تندروی است، آن زمان ایستادن در برابر شاه را افراط می دانستند امروز نیز مقابله و ایستادن در برابر ظالمین را افراط می دانند./////////////آیت الله مصباح یزدی نیز دوازدهم خرداد ماه در جمع زائران حرم امام خمینی در این باره گفت: … حتی برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟آیت‌الله آملی لاریجانی در تازه ترین موضع گیری در مقابل سخنان رئیس جمهور گفت: اینکه می‌گویند با زور آدمها را به بهشت نبریم بنیان لیبرالیته و مدرنیته دارد. به گزارش فرارو، رییس قوه قضاییه در اظهارنظری در پاسخ به سخنان روحانی که گفته بود "نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد" گفت: اینکه می‌گویند با زور آدمها را به بهشت نبریم بنیان لیبرالیته و مدرنیته دارد، البته در فلسفه این بحث‌ها پاسخ‌های محکمی دارد که اصلا می شود یا نه اینکه بگوییم ارزش ها تابع زندگی هر شخص هستند داستان جدایی است و مبدا آن در مدرنتیه است./////////////////// آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهدبا تاکید بر اینکه ما قصد تضعیف کسی را نداریم گفت: این درست نیست حرف‌هایی که زمانی ادبیات کسانی بود که قصدشان این بود یک عده بی دین را دور هم جمع کنند و پشت سرشان راه بیاندازند و جریان فتنه را بوجود بیاورند و شعار نه غزه نه لبنان سر بدهند را به زبان بیاوریم. وی افزود: اینکه می‌گوییم نمی‌خواهیم با شلاق مردم را به بهشت ببریم درست نیست چرا که اصلا مسیر فطری انسان‌ها بهشت است و اگر انسان‌ها با مسیر فطری خودشان حرکت کنند حتما به بهشت می‌روند و کار پیغمبر هم مبارزه با کسانی بود که قصد جلوگیری از رفتن مردم به بهشت را داشتند. امام جمعه مشهد تاکید کرد: شلاق که سهل است با همه قدرت جلوی کسانی که قصد دارند جلوی بهشت رفتن مردم را بگیرند خواهیم ایستاد.

    4 0
  • پاسخ به نظر سه شنبه 27 خرداد 1393 - 23:38
    مرتضوی

    چند حدیث جهت استفاده حاج اقا مهدوی در نمازجمعه این هفته در خصوص فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر##### منبع : نهج البلاغه، ترجمه دکتر علی شیروانی ، نامه ی 47 /امام باقر (علیه السّلام) می فرمایند : امر به معروف و نهی از منکر فریضه ی بزرگ الهی است که همه ی واجبات با آن برپا می شود و به وسیله ی آن امنیت برقرار می گردد، کسب و کار مردم حلال و حقوق افراد تأمین می شود و در سایه ی آن آبادانی می آید و از دشمنلان انتقام گرفته می شود و کارها رو به راه می گردد.###########منبع : وسائل الشیعه ، ج 11، باب اول ، حدیث 6، ص 395/ رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند : هر کس به کار نیکی امر یا از بدی بازدارد یا مردم را به خیر راهنمایی کند یا به نحوی موجبات تشویق آن ها را فراهم سازد ، در آن عمل خیر سهیم و شریک است و همچنین ، هر کس امر به کار بد کند یا دیگران را بدان راهنمایی و تشویق نماید ، او نیز شریک است.#######منبع: قرب الاسناد،ص26 رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند : روزگاری بر مردم می آید که سنت های سعادت بخش در جامعه بدعت تلقی می شود و بدعتها سنت، بردبارانشان فریبکار و حیله گران بین مردم بردبار شناخته می شوند######حدیث (6) تهذيب الاحكام، ج6، ص181، قال رسول الله صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله : لا يَزالُ النّاسُ بِخَيرٍ ما أمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَ التَّقوى فَإذا لَم يَفعَلوا ذلِكَ نُزِعَت مِنهُمُ البَرَكاتُ، وَ سُلِّطَ بَعضُهُم عَلى بَعضٍ و َلَم يَكُن لَهُم ناصِرٌ فِى الأرضِ وَ لا فِى السَّماءِ؛ تا زمانى كه مردم امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به يارى يكديگر بشتابند در خير و سعادت خواهند بود، اما اگر چنين نكنند، بركت‏ها از آنان گرفته شود و گروهى بر گروه ديگر سلطه پيدا كنند و نه در زمين ياورى دارند و نه در آسمان.#####حدیث (9)كافى، ج5، ص56، ح1 قال الباقر علیه السلام : إنَّ الأمرَ بِالمَعروفِ وَالنَّهيَ عَنِ المُنكَرِ سَبيلُ الأنبياءِ ، وَمِنهاجُ الصُّلَحاءِ ، فَريضَةٌ عَظيمَةٌ بِها تُقامُ الفَرائضُ ، وتَأمَنُ المَذاهِبُ ، وتَحِلُّ المَكاسِبُ ، وتُرَدُّ المَظالِمُ ، وَتَعمُرُ الأرضُ ، وَيُنصَفُ مِنَ الأعداءِ ، وَيَستَقيمُ الأمرُ؛ امر بمعروف و نهى از منكر راه و روش پيامبران و شيوه صالحان است و فريضه بزرگى است كه ديگر فرايض به واسطه آن بر پا مى‏شود، راه‏ها امن مى‏گردد و درآمدها حلال مى‏شود و حقوق پايمال شده به صاحبانش برمى‏گردد، زمين آباد مى‏شود و (بدون ظلم) حق از دشمنان گرفته مى‏شود و كارها سامان مى‏پذيرد. حاج اقا باز بفرمایید مگر میشود مردم را با شلاق به بهشت برد و حرف رئیس جمهور را تصدیق می کنید !!!!!!!!!!!

    3 0
  • پاسخ به نظر پنج شنبه 29 خرداد 1393 - 12:16
    unkown

    مهدوی جان! روحانیونی امثالهم هرجا رسیدن میرن رو منبر و هی ما رو از عذاب و عتاب میترسوننو وعده بهشت و حور! میدن… خودتون خودتونو محکوم و تکذیب می کنین؟؟؟!!! آقا ما اگه نخواهیم شمااااااااااااااااا و امثالهم ما رو موعظه کنن کی رو باس ببینیم؟؟؟

    2 0
  • پاسخ به نظر شنبه 31 خرداد 1393 - 18:21
    لحاف دوز

    ای کاش لیست کسانی که توسط امیر منصور آریا ( اختلاس گر 3000 میلیاردی ) با معرفی اقای بهزادی کمک مالی شدند اعلام میشد کسانی که یگ اتومبیل پیکانشان به ال 90 تبدییل شد ووووووووووووووووووووووووو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1 0
دیدگاه شما در مورد : می خواهند ما را به اجبار به بهشت ببرند/استاندار برای مبارزه با بدحجابی در ادارات بخش نامه صادر کند

می خواهند ما را به اجبار به بهشت ببرند/استاندار برای مبارزه با بدحجابی در ادارات بخش نامه صادر کند