جمعه 19 آذر 1395 09:16:55

 

 

 

 

   

 

   

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسلاید شو
چاپ

کد خبر : 41743

تاریخ انتشار : 30/06/1395 - 11:17

رهبر معظم انقلاب در دیدار مردمی به مناسبت عید سعید غدیر:

اسلام نوع حکومت امامت را قبول دارد/نتیجه تشیع انگلیسی ظهور گروه‌های خبیث، مزدور و وابسته به آمریکا و انگلیس است

رهبر معظم انقلاب فرمودند: عید غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده برای حکومت و جامعه اسلامی است؛ این قاعده، قاعده امامت و ولایت است.

اسلام نوع حکومت امامت را قبول دارد/نتیجه تشیع انگلیسی ظهور گروه‌های خبیث، مزدور و وابسته به آمریکا و انگلیس است

به گزارش سوادکوه آنلاین، به مناسبت عید سعید غدیر خم،جمعی از اقشار مردم، پیش از ظهر امروز، در حسینه امام خمینی(ره)، با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

در این دیدار، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، مهم‌ترین پیام ماجرای غدیر را تعیین «امامت» به عنوان ضابطه و قاعده حکومت در اسلام بیان کردند و با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت علی(ع) به ویژه خصوصیات حکومتی ایشان، لازمه تمسک به ولایت امیرالمومنین علی(ع) را حرکت در مسیر خصوصیات و عمل به توصیه های آن شخصیت ممتاز دانستند.
 
ایشان با اشاره به برخی تعابیر که از عید غدیر به عنوان «عید بزرگ الهی» یاد کرده‌اند، گفتند: علت این تعابیر، رویداد بسیار مهمی است که در ماجرای غدیر محقق شد و آن، تعیین ضابطه و قاعده‌ی حکومت در اسلام است.
 
ایشان افزودند: این ضابطه، همان امامت و ولایت در جامعه اسلامی است که به دستور خداوند و به وسیله پیامبر اسلام(ص) اعلام شد.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: علاوه بر تعیین ضابطه، حضرت علی(ع) به عنوان مصداق امامت معرفی شدند که شخصیتی بزرگ، نورانی، قدسی و غیرقابل خدشه بودند.
 
ایشان افزودند: البته هیچ کس در مقام امامت و رهبری جامعه اسلامی به قله بی‌همتای امیرالمؤمنین دسترسی ندارد و بزرگ‌ترین شخصیت‌های علمی و عرفانی تاریخ اسلام همچون امام بزرگوار ما که شخصیتی بزرگ، جامع‌الاطراف و برجسته بود، در مقابل امیرالمؤمنین(ع) همچون شعاع و پرتوی از نور خورشید هستند.
 
ایشان در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: واقعه غدیر، پایه‌گذاری قاعده حکومت در جامعه اسلامی است و نشان می‌دهد اسلام به غیر از ضابطه امامت و ولایت، مدل‌های حکومت‌های سلطنتی، شخصی، زر و زور، زیاده‌خواه، متکبر، پیرو شهوات و اشرافی را قبول ندارد.
 
ایشان در بیان اهمیت موضوع غدیر به دستور خداوند به پیامبر اعظم(ص) مبنی بر اینکه ابلاغ رسالت در گروی ابلاغ امامت است، اشاره کردند و گفتند: این اعتقاد اسلامی مبتنی بر مبانی مستحکم و استدلال‌های غیرقابل خدشه است اما پایبندی به این اعتقاد و بیان آن، نباید با تحریک احساسات برادران اهل سنت، همراه باشد زیرا این کار خلاف سیره ائمه معصومین(ع) است.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی، با تأکید مکرر بر اهمیت وحدت در دنیای اسلام و با اشاره به اینکه هر گونه ناسزاگویی به بزرگان اهل سنت، در واقع مانع از شنیده شدن مبانی منطقی و مستدلِ اعتقاد به امامت می‌شود، خاطرنشان کردند: تحریک احساسات دیگر فرق اسلامی به اسم شیعه، در واقع «شیعه انگلیسی» است و نتیجه آن، ظهور گروه‌های خبیث و مزدور وابسته به امریکا و سرویس جاسوسی انگلیس همچون داعش و النصره است که جنایات و ویران‌‌های زیادی را در منطقه به راه انداخته‌اند.
 
ایشان در ادامه، با اشاره به صفات و خصوصیات معنوی و انسانی حضرت علی(ع) همچون ایمان عمیق، سبقت در اسلام، فداکاری در راه اسلام، اخلاص، علم و معرفت بالله، شجاعت، ترحُم و ایثار و گذشت، افزودند: بخش دیگری از خصوصیات آن حضرت مربوط به شیوه حکومت‌داری است که از جمله‌ی آن‌ها عدالت، انصاف، برابر دانستن همه آحاد مردم، اجتناب از زخارف دنیا، تدبیر، سرعت عمل در انجام وظیفه، تبیین، هدایت جامعه به تقوا و بی‌باک بودن در عمل به حق و در عمل به عدل است.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اجتناب امیرالمؤمنین علی(ع) از امکانات دنیوی و حکومتی برای مصارف شخصی، تأکید کردند: وسوسه شدن برای استفاده از منابع مالیِ در اختیار، یکی از بلاهایی است که حکومت‌ها به آن مبتلا هستند، در حالی که حکومت امامت با این مسائل جداً مخالف و استفاده شخصی از امکانات عمومی ممنوع است.
 
ایشان در خصوص تدبیر حضرت علی(ع) در جامعه اسلامی، تأکید کردند: آن حضرت در شناخت دوست و دشمن و در دسته‌بندی دشمنان نیز تدبیر داشتند و رفتار ایشان در سه جنگ خود با دشمنان کاملاً متفاوت بود.
 
ایشان، امیرالمومنین علی(ع) را شخصیتی جامع الأطراف، عظیم و غیرقابل توصیف دانستند و افزودند: وظیفه ما حرکت به سمت این قله و بهره‌مندی از آن صفات به اندازه توان و ایمان خود است.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم زینت بودن شیعیان برای اهل بیت(ع) در اثر تبعیت و الگوگیری از آن بزرگواران گفتند: کسی که رشوه می‌گیرد یا از بیت‌المال زیاده‌خواهی می‌کند، یا بر بدی‌ها چشم می‌بندد و هیچ احساس مسئولیتی در قبال هدایت جامعه نمی‌کند، برای نظام و جامعه اسلامی، زینت نیست و در واقع مایه عیب برای شیعه است.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ما هیچگاه نمی توانیم همچون حضرت علی(ع) زاهد باشیم اما می‌توانیم با حرکت در آن مسیر نورانی، از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنیم، گفتند: متأسفانه جامعه ما گرفتار پدیده زشت اسراف شده است و این اسراف در ابعاد مختلف از جمله در زندگی‌های شخصی خود را نشان می‌دهد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از تبعات سوء اسراف در جامعه را ضربه خوردن اقتصاد کشور دانستند و خاطرنشان کردند: اگر جامعه‌ای بخواهد از لحاظ استحکام درونی اقتصاد به نقطه مطلوب برسد حتماً باید جلوی اسراف را بگیرد.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی ممانعت از اسراف را در درجه اول وظیفه آحاد مردم برشمردند و با تأکید بر اینکه تمسک به ولایت امیرالمومنین (ع) باید در عمل خود را نشان دهد، گفتند: یکی از راه‌هایی که دشمن از آن طریق ضربه می‌زند، استفاده از نقاط ضعف جامعه است که باید این نقاط ضعف اصلاح شوند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، هدف اصلی دشمن در شرایط کنونی را اخلال در اقتصاد کشور دانستند و با اشاره به تأکیدهای مکرر خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزودند: دشمن به دنبال بد شدن شرایط اقتصادی مردم و در نهایت ایجاد نارضایتی از اسلام و نظام اسلامی است.
 
ایشان تأکید کردند: در چنین شرایطی، وظیفه دولت، مجلس و مسئولان بخش‌های مختلف و همچنین آحاد مردم، برنامه‌ریزی و اقدام در نقطه‌ی مقابلِ هدف‌گیری دشمن است.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در عین حال حرکت عمومی کشور را به برکت جوان‌های بی‌شماری که برای احیای اسلام و اقامه دین تلاش بی‌وقفه می‌کنند، خوب توصیف کردند و افزودند: این جوان‌ها به فضل الهی هر دشمنی از جمله امریکا و رژیم صهیونیستی را به زانو در خواهند آورد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه ای تأکید کردند: علت اینکه مکرر در صحبت‌های خود، نسبت به آینده اظهار خوشبینی می‌کنم، وجود همین واقعیت‌های خوب است که می‌تواند کشور را به پیش براند.
 
ایشان، جوانان مؤمن، با انگیزه بالا و آماده حضور در میدان‌های مجاهدت و دفاع از کشور را فراوان خواندند و تأکید کردند: این، همان انگیزه‌ای است که کشور را نجات خواهد داد و باید آن را تقویت کرد.



دیدگاه شما در مورد : اسلام نوع حکومت امامت را قبول دارد/نتیجه تشیع انگلیسی ظهور گروه‌های خبیث، مزدور و وابسته به آمریکا و انگلیس است

اسلام نوع حکومت امامت را قبول دارد/نتیجه تشیع انگلیسی ظهور گروه‌های خبیث، مزدور و وابسته به آمریکا و انگلیس است