چهار شنبه 17 آذر 1395 19:56:32

 

 

   

 

   

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار سوادکوه
چاپ

کد خبر : 3889

تاریخ انتشار : 19/01/1393 - 11:20

کمال علیپور در گفتگو با سوادکوه آنلاین:

عزل دهیار ورسک توسط کمیته انضباطی غیر قانونی است/ پیگیر موضوع زمین خواری هستم

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار مطرح کرد: عزل دهیار ورسک توسط کمیته انضباطی دهیاران غیر قانونی است، نه معاون فرماندار و نه فرماندار نمی توانند سر خود دهیار را از سمت خود برکنار کنند، عزل دهیار وظیفه شورا است و دهیار باید به محل کار خودش برگردد

عزل دهیار ورسک توسط کمیته انضباطی غیر قانونی است/ پیگیر موضوع زمین خواری هستم

کمال علیپور در گفتگو با خبرنگار سوادکوه آنلاین از پرونده زمین خواری در ورسک اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: در این خصوص مدارک کافی در اختیار من نیست و من نمی توانم اظهار نظر کنم.

 وی با اشاره به وظایف قانونی شوراها  اظهار داشت: طبق قوانین یکی از وظایف شوراها جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز است و حتی طبق ماده 99 شوراها می توانند در جهت تخریب سازه های  غیر مجاز شخصا ورود پیدا کنند.

علیپور از شورای اسلامی ورسک گلایه کرد و ابراز داشت: قبل از اینکه اجتی تشکیل شود مجموعه آن محدوده در اختیار شورای اسلامی و دهیاری ورسک بود و حال سوال اینجاست که چرا اجازه داده شده در منطقه ای این همه ساخت و ساز انجام شود که وزارت کشور و استانداری بیایند آن را تبدیل به یک روستا کنند.

نماینده مردم سوادکوه در خانه ملت همچنین اضافه کرد: اگر شورای ورسک قبل از انجام ساخت و ساز های غیر مجاز در جایی پیگیری کردند و به کمیسیون 99 اطلاع داده باشند اگر مسئولین استانداری وقت این موضوع را پیگیری نکرده باشند این جای بررسی و حتی پیگیری قضائی دارد.

وی با تاکید بر اینکه من اکنون اطلاعات کافی در خصوص این پرونده ندارم به بیان قانون کلی در خصوص ساخت و سازها اکتفا کرد و اذعان داشت: هر گونه ساخت و ساز در روستاها و حریم آنها به عهدۀ شورای اسلامی روستاها و در شهرها به عهدۀ شهردارها است.

علیپور بررسی اینکه آیا در اجت زمین خواری شده یا خیر را  موضوع دومی دانست که در این مبحث باید مد نظر قرار گیرد .

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: اگر واقعا فردی چه مسئول و چه غیر مسئول فرقی نمی کند دست درازی به منابع طبیعی داشته باشد و یا زمین خواری کرده باشد این قابل بررسی و پیگیری قضائی و حتی قابل عودت است.

وی در این خصوص به چند مورد زمین خواری اشاره کرد که در آن موارد با رای دادگاه زمین های تصاحب شده بازگردانده شدند.

علیپور با تاکید دوباره بر اینکه چون اطلاع کافی در خصوص این پرونده ندارد نمی تواند نظر قطعی بدهد اعلام کرد: چون منطقه، منطقه تورستی است و منابع طبیعی منابع مهمی برای ماست از روزی که این قضیه را شنیدم پیگیر موضوع هستم، منابع طبیعی ذخیره زیستی ماست و در هیچ شرایطی نباید تخریب شود.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار موضوع برکناری دهیار ورسک را مبحث سومی دانست که باید بررسی شود.

عضو کمیسیون حل اختلاف استان تاکید کرد: طبق قانون برکناری دهیار در وهله اول باید توسط شورای اسلامی روستا انجام شود، یعنی دهیار باید استیضاح شود و برای استیضاح هم حتما باید دلیل بیاورند.

وی دلایل قانونی عزل دهیار توسط شورا را اینگونه عنوان کرد: تخلف دهیار، تمرد دهیار از دستورات شورای اسلامی روستا و یا عدم توانمندی دهیار در اجرای کار مواردی است که شورا باید در این خصوص دلایل خود را بیان کند و دهیار نیز باید از خود دفاع کند.

علیپور همچنین یک شرط دیگر برای برکناری دهیار بیان کرد و گفت: ممکن است دهیار تخلفی کرده باشد و فرماندار متوجه این تخلف شود در این حالت فرماندار می تواند موضوع را به شورای اسلامی روستا اطلاع دهد و یا به دادگاه صالحه اعلام کند این فرد تخلف کرده و دادگاه نیز موظف است تا زمان رسیدگی به موضوع حکم دهیار را لغو کند و مورد را بررسی کند.

نماینده مردم سوادکوه در خانه ملت تصریح کرد: اگر در مورد مسئله ورسک دهیار تخلفی داشت باید توسط شورای محل با او برخورد می شد و شورا  باید با او جلسه می گذاشت و استیضاح را مطرح می کرد و اگر استیضاح را مطرح نکرده باشد این عزل غیر قانونی است و برکناری دهیار تخلف آشکار است.

عضو کمیسیون حل اختلاف استان مازندران در زمینه اقدام فرمانداری سوادکوه برای عزل دهیار ورسک اعلام کرد: نه معاون فرماندار و نه فرماندار نمی توانند سر خود دهیار را از سمت خود برکنار کنند، دهیار باید به محل کار خودش برگردد و شورا باید به وظایف قانونی خود عمل کند.

وی در مورد تشکیل کمیته انضباطی دهیاران و محکوم شدن دهیار ورسک در این کمیته اظهار کرد: در خصوص رسیدگی به تخلفات کارکنان ادارات دو کمیته داریم ، یکی کمیته رسیدگی به  تخلفات اداری که مخصوص کارکنان رسمی ادارات است و دیگری کمیته انضباطی که به تخلفات کارکنان پیمانی و قراردادی رسیدگی می کند.

علیپور ادامه داد: البته تخلفات شوراها و دهیاران نیز در کمیته انضباطی مطرح می شود اما این کمیته حق رای ندارد و رای دادن در این خصوص بر عهده کمیسیون حل اختلاف استان است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار که خود نیز عضو کمیسیون حل اختلاف استان مازندران است در خصوص این کمیسیون توضیح داد: این کمیسیون متشکل از یک نماینده مجلس، استاندار و مدیرکل دادگستری هست که وظیفۀ آن در رابطه با شوراها این است که در خصوص عزل، خلع ید و یا ابطال کل شورای یک روستا نظر دهد.

وی با بیان این مقدمه افزود: اگر دهیار تخلفی داشته باشد باید در کمیته انضباطی بررسی شود و به کمیته حل اختلاف شهرستان ارجاع داده شود و کمیته حل اختلاف شهرستان نیز باید نظرش را به کمیسیون حل اختلاف استان اطلاع دهد تا این کمیسیون رای نهایی را اعلام کند.

علیپور در پایان ابراز داشت: شورای ورسک می تواند برای عزل غیرقانونی دهیار اعتراض کند و وقتی اعتراض کند این عزل غیر قانونی است، پرونده زمین خواری هم قابل پیگیری است و شورای اسلامی ورسک نامه هایشان را به من بدهند و مطمئن باشند قطعا پیگیری خواهم کرد.

گفتنی است در روز های اخیر فرمانداری شهرستان سوادکوه با تشکیل کمیته انضباطی دهیاران در اقدامی غیر قانونی دهیار ورسک را از سمت خود عزل کرد.

شایان ذکر است که این دهیار از مدت ها قبل برای جلوگیری از زمین خواری در منطقه ورسک تلاش وافری کرده است و اسناد و شواهد به دست آمده گویای این است که برخی از مسئولین کشوری و استانی در این زمین خواری دخیل هستند.

گفته می شود عزل دهیار ورسک بی ربط با این پرونده نبوده و این دهیار شریف تا به امروز در مقابل درخواست های نابه جا برای صدور مجوز هایی برای زمین خواری بی نتیجه بوده است.

شورای اسلامی ورسک نیز در مقابل رای کمیته انضباطی در اقدامی تحسین برانگیز حمایت خود را از دهیار ورسک اعلام کرده و تمام قد در مقابل این نقض آشکار قانون ایستاده است.



برای این پست 19 دیدگاه مطرح شده است. شما نیز دیدگاه خود را بیان کنید
  • پاسخ به نظر سه شنبه 19 فروردین 1393 - 13:03
    پل سفیدی

    قابل توجه سید هادی حسینی !!!! سوادکوه فقط شیرگاه نیست. به بقیه شهر های سوادکوه هم رسیدگی کن. با اینکه از طرفداران تو هستم ولی میبینم علیپور داره بهتر برای سوادکوه کار میکنه. بجنب بابا داری عقب می اوفتی ها!!

    12 1
  • پاسخ به نظر سه شنبه 19 فروردین 1393 - 13:47
    غیرت سوادکوه

    درود بر دهیار ورسک.......... دهیار ورسک حتما باید به کار خودش برگردد تا بفهمیم در این کشور ضابطه است که حکمفرماست نه رابطه

    7 2
  • پاسخ به نظر سه شنبه 19 فروردین 1393 - 17:20
    ُسوادکوهی

    خدارو شکر می کنم که هنوز هم هستند کسانیی که وجدانشان مثل مهندس علیپور بیدار نگه داشتند. قابل توجه مسئولان سوادکوه. در روز روشن جلو چشمان مردم چه می کنید ؟

    6 2
  • پاسخ به نظر سه شنبه 19 فروردین 1393 - 21:00
    حسنی

    درود بر آقای علیپور عضو هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای استان مازندران. عزل انضباطی دهیار، با هیات رسیدگ به تخلفات استانداری است.

    6 2
  • پاسخ به نظر چهار شنبه 20 فروردین 1393 - 01:30
    سرباز اقا

    پلسفیدی خسته نباشی ظظاهرا یکی از اون خونه هایی ک تو این منطقه هست مال اقای حسینیه ب خاطر همین چیزی نمیگه و اقای علیپور پیشقدم شده من زیاد نظر دادم مطمئنن برام بد تموم میشه چون الان هر کی حرف منطقی بزنه و بخواد از حق مردم و بیت المال دفاع کنه برکنار میشه اقا اصلا به من چ هر کاری میخوان بکنن

    6 0
  • پاسخ به نظر چهار شنبه 20 فروردین 1393 - 17:26
    سرباز اقا

    کل سوادکوه باید مرد باشن و پشت دهیار ورسک بایستند نباید اجازه بدیم دهیار ورسکو عوض کنن شنیدم اقای مرادی فرمانده پایگاه مقاومت ورسکه و همچنین مداح و قاری برجسته شهرستانه برای نظام واقعا زحمت کشیده حقش نیست این برخورد باهاش بشه کار دولتی ک بهش ندادن هیچ برای دفاع از بیت المال برکنارشم کردن تا حالا میگفتیم امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه الان باید بگیم اقای مسئول............هیچ غلطی نمیتونی بکنی البته قانونی نمیتونین عباس مرادی رو برکنار کنین اوووووووووه یادم نبود ک بعضی از مسئولین از قانون کشورمون پیروی نمیکنن باید دولت تدبیر و داز اوه نه ببخشید تدبیر و امید کلاس احکامم برای این مسئولین بزاره

    6 4
  • پاسخ به نظر چهار شنبه 20 فروردین 1393 - 17:26
    سرباز اقا

    حاج همت: ما از شهید دادن نمیترسیم،ولی از این میترسیم که خدای ناکرده روزی این خونها به ناحق ریخته شود وما خدای ناکرده،تزلزلی در راه مان و استقامت مان و در توانمان پیدا شود که انشاءالله این نباشد.

    2 1
  • پاسخ به نظر پنج شنبه 21 فروردین 1393 - 11:34
    رضا رئیسی

    مثل اینکه آقای علیپور اصل و نصب خودشون رو فراموش کردند و یادشون رفته که تمام خنار های ساکن سوادکوه و قائمهشر در زمان انتخابات پشتیبانی کامل از ایشون داشته اند . انتظار ما از ایشون اینه که اطلاعات بیشتری در مورد طایفه خنار که ساکن واقعی ورسک هستند داشته باشند و ما رو به این زودی فراموش نکنند.

    5 6
  • پاسخ به نظر پنج شنبه 21 فروردین 1393 - 12:50
    پلنگ مازندران

    دهيار ورسك را ميشناسم. خودش را اسيره دنيا و بازيچه دست اين و اون قرار داد.فقط ميتوانم برايش دعا كنم كه تجربه خوبي براش شده باشد و خداوند حامي او باشد چرا كه اونايي كه دم از زمين خواري ميزنند وبه حمايت از او برخواستند ، يكي بايد كارهاي ناپسند آنها را پوشش بدهد .ضمنا خبرنگار محترم سوادكوه آنلاين اسم اين سايت را از سوادكوه آنلاين به اسم خودت تغيير بده چرا كه داري استفاده شخصي ميكني و يك طرفه مينويسي.

    7 6
    شنبه 23 فروردین 1393 - 23:53
    بیکار

    آقای رییسی رای دادن ب نماینده ربطی ب این موضوع نداره ک خواسته ی شخصی شمارو براورده کند و متاسفانه عقب افتادگی کشور ما همین انتظار بیجا از مسوولین میباشد. آقای مهندس علیبور کاملا ب پیشینه ورسک آگاهست شما ک مدعی ساکنین ورسک هستین اسم اصلی ورسک چیه؟؟از بزرگان محترم خنار سوال کن اصل خنار از کجاست؟ اگه کفه دسته راستمو خورشید و کف دسته چپمو ماه بزاری هیچوقت هوویت و اصل ونصب وپسوندخودمو عوض نمیکنم ب ترکه میگن اهل کجایی میگه از لهجه ام مشخصه تهرانی هستم.

    +2 -0
  • پاسخ به نظر جمعه 22 فروردین 1393 - 00:51
    سوادکوهی

    سوادکوه آنلاین خجالت بکش اون از تحریف مراسم تودیع و معارفه معاون فرماندار سوادکوه - حال این موضوع

    5 4
    جمعه 22 فروردین 1393 - 08:07
    اسپهبد

    نظر خودش نیست شما که میدونید ، نظر ××× میباشد. این سایت شد زبان آقای ×××

    +3 --3
  • پاسخ به نظر جمعه 22 فروردین 1393 - 23:51
    بسیجی

    تا زمانی که راند خواری در این مملکت وجود دارد نمی توان به رشد و توسعه امید داشت باید ریشه این عمل بخشکه حالا می خواد نماینده مجلس باشه یا وزیر یا دبیر شورای .... مهم نیست طرف کیه مهم اینه که همه در برابر قانون یکی هستیم مدیر محترم سایت این روالی که شما در پیش گرفتید بسیار عالی است خدا خیرتان بدهد که برای دفاع از ارزش های انقلاب از زبان قلم استفاده می کنید از برخی محملات در نظرات دلسرد نشوید و به کارتان با قدرت ادامه دهید و رسالت تان را تا پای جانتان ادامه دهید که حتی اگر در این راه جان بدهید مطمئنا جزو شهدا خواهید بود

    2 0
  • پاسخ به نظر شنبه 23 فروردین 1393 - 10:47
    غیرت

    اقای سوادکوهی سلام میگم خبرا رو داشتم بررسی میکردم یه چند تا تیتر حوادث دیدم که به نظرم اومد براتون بزارم1.•برهنه کردن زن جوان به جرم مستی توسط پلیس آمریکا2.•سخنرانی که دکتر شرابخوار را به پزشک متعهد ترجیح می دهد3.•70هزار تن آسفالت صرف مرمت خیابان ها و معابر شهر گرگان شد4.•کلاهبرداری کارگردان قلابی از دختران و پسران و.... می گم اقای سوادکوهی حالا که دیواری کوتاه تر از دیوار سرهنگ درزی نیست بیا برای تک تک این حوادث یه دست درست و حسابی به سرهنگ درزی فاحشی کنیم . چون اینطور که ما متوجه شدیم تو تفکرات شما علت بدبختی تمام مردم روی کره زمین اقای درزی هستند.

    2 1
  • پاسخ به نظر شنبه 23 فروردین 1393 - 10:48
    غیرت

    با سلام خدمت تمامی دوستان و دشمنان مخصوصا سوادکوهی رفتم تحقیق کردم دیدم سرهنگ درزی محل زندگیش قائم شهره که 80 کیلومتر با ورسک فاصله داره محل تولدشم تو لفوره که اونم 70 تا ، تا ورسک فاصله داره ، زمینم که به گفته سایت تو ورسک خورده شده متوجه نمیشم چه ربطی به سرهنگ درزی داره که شما از ایشون اسم بردین اقا یا خانوم به اصطلاح محترم خوبه منم در جواب بی حرمتی تون بگم سوادکوهی مارموز بی شخصیت بی ادب بی .... ولی من مودبم نمی گم .در ضمن بعضی از این کامنت ها رو که میخونی متوجه میشی یعنی تابلو که برادران زحمت کش منابع طبیعی برای دفاع از ابروشون اینو نوشتن و خبر زمین خواری رو تکذیب کردن دوستان محترم منابع طبیعی ، اگه شما کارتون درسته پس چرا هر روز داره از حجم جنگلامون کم میشه و چرا هر سال که به ییلاقات مون میریم به تعداد ویلاها تو دل مراتع اضافه میشه دوستان دقت کردین با تمامی کار درستی این اقایون زحمت کش پای سابت خبر 20:30 زمین خواری تو تمام کشوره پیش نهاد من به شما اینه که به جای موزه گیری نادرست یکم احساس مسئولیتتون رو بالا ببرید و مردانه و بسیجی وار کار کنید. مدیر محترم سایت لطفا این کامنت رو ثبت کنید

    1 1
  • پاسخ به نظر شنبه 23 فروردین 1393 - 17:53
    شفق

    درود بر نماینده مجلس که نظارت خوبی دارد.

    4 1
  • پاسخ به نظر شنبه 23 فروردین 1393 - 20:20
    اسپهبد

    حرف از فاصله و فرسنگ میزنی !!!! دخالت کردن این چیزها رو نمیشناسه ولی توهین کار صحیحی نیست که به اوشون بگن ما......

    3 0