جمعه 19 آذر 1395 03:30:45

 

 

 

 

   

 

   

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار سوادکوه
چاپ

کد خبر : 35677

تاریخ انتشار : 01/10/1394 - 10:48

مدیرکل راه آهن شمال:

شایعات درباره گارانتی ۷۰ ساله پل ورسک صحت ندارد

مدیرکل راه آهن شمال، گفت: هر ساله با استفاده از ماشین تست پل بر نحوه نگهداری پل ها نظارت می‌شود و در همین راستا ۱۵۰میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی پل راه آهن ناحیه شمال قرارداد بسته شد و تست بر روی پل ورسک انجام دادیم.

شایعات درباره گارانتی ۷۰ ساله پل ورسک صحت ندارد

به گزارش سوادکوه آنلاین، یوسف گران پاشا مدیرکل راه آهن شمال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شایعات درباره گارانتی ۷۰ ساله پل ورسک صحت ندارد، ابراز کرد: در اقدامات فنی گارانتی معنا ندارد و ماندگاری یک پل به نحوه نگهداری آن وابسته است.

یوسف گران پاشا بیان کرد: هر ساله با استفاده از ماشین تست پل بر نحوه نگهداری پل ها نظارت می‌شود و در همین راستا ۱۵۰میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی پل راه آهن ناحیه شمال قرارداد بسته شد و تست بر روی پل ورسک انجام دادیم.

مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه ۱۰درصد از حمل و نقل و جابجایی مسافران و بار برعهده شبکه ریلی است، گفت: با توجه به مساحت زمین و آلایندگی هوا، میزان آلودگی مسیر خطوط راه آهن یک بیستم حمل و نقل جاده‌ای است.

گران پاشا با اشاره به کم بودن هدر رفت سوخت در حمل و نقل ریلی نسبت به جاده، افزود: در دولت جدید تخفیف‌های خوبی در قسمت حمل بار داده شده است.

 

وی بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری پیرامون ارتقای حمل و نقل ریلی، بر تعداد واگن‌های مسافری افزوده شد.
 

گران پاشا با بیان اینکه در حال رقابت با حمل و نقل جاده ای هستیم، ابراز کرد: بخشی از حمل و نقل بار را به صورت ترکیبی با کامیون و خطوط ریلی انجام می دهیم.

 

مدیرکل راه آهن شمال خواستار همکاری و حمایت شرکت‌های خصوصی به صورت مشارکتی به منظور ساخت واگن شد و گفت: در سال جاری حمل بار از طریق خطوط ریلی ۶۰ الی ۷۰ درصد افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به احداث مسیر جدید ریلی اتصالی از رشت به ساری و گرگان، افزود: در سال ۱۳۸۷ مطالعات اولیه این مسیر انجام شد که با توجه به ساحل و تقاطع بسیار در سمت استان گلستان، پیش بینی برای احداث ریل هوایی شده است.

 

گران پاشا با بیان اینکه تکمیل راه اندازی این مسیر در برنامه سال ۹۵ پیش بینی شده است، گفت: سعی داریم در برنامه ششم توسعه اعتباری برای آن داده شود تا با همکاری بخش خصوصی انجام گیرد.

 

این مسئول با اشاره به تلاش برای احداث قطارهای درون شهری، افزود: در سال گذشته قطارها سالنی بود که در حال حاضر ریل باس شده و درصدد افزایش آن هستیم.

 

مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه گنجایش استفاده از خطوط ریلی راه آهن شمال ۲ میلیون تن است، افزود: تاکنون بیشترین استفاده تا یک و نیم میلیون تن درسال بوده است.

 

وی با اشاره به اتصال خطوط ریلی اینچه برون و قزاقستان در سال گذشته، ابراز کرد: با توجه به تولید و ترانزیت گندم در قزاقستان، جابجایی مقداری از این محصول را بر عهده گرفتیم که در حال ساماندهی خطوط ریلی برای این اقدام هستیم.

 

گران پاشا با بیان اینکه درصدد برقی کردن خطوط ریلی گرمسار، اینچه برون با همکاری روس ها هستیم، گفت: قرارداد اولیه این طرح با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو امضا شده است.

 

این مقام مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگاری درخصوص تاثیر سیاست زدگی در اقدامات راه آهن شمال، افزود:فشار سیاسی برای راه آهن شمال زیاد تاثیرگذار نیست ولی اظهارنظر وجود دارد.

 

گران پاشا با اشاره به اینکه زیرگذر عابرپیاده را ما احداث می کنیم، گفت: معمولا نگهداری زیرگذرها برعهده شهرداری است.
 

وی با بیان اینکه گردشگری داخلی راهی مناسب برای جذب مسافر است، افزود: در ابتدا باید زیرساخت ها برای حضور و نگهداری مسافران ایجاد شود.

 

مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به اینکه بالای ۹۸ درصد از ظرفیت مسافران مشهد تکمیل است، ابراز کرد: به همین دلیل همه روزه مسافر مشهد داریم.

 


منبع : عصرساری
دیدگاه شما در مورد : شایعات درباره گارانتی ۷۰ ساله پل ورسک صحت ندارد

شایعات درباره گارانتی ۷۰ ساله پل ورسک صحت ندارد