پنج شنبه 18 آذر 1395 01:42:31

 

 

   

 

   

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار ایران و جهان
چاپ

کد خبر : 32588

تاریخ انتشار : 04/08/1394 - 21:32

اگر زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات را فراموش نکنید + آموزش

همراه ما باشید تا در این گزارش، مهارت های حرفه ای یوگا (yoga) را برای کاهش خستگی های ناشی از نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر به شما معرفی می کنیم.

به گزارش سوادکوه آنلاین، کاربران کامپیوتر، لپ تاپ و… که زمان زیادی را پشت سیستم می گذرانند، به مرور زمان با مشکلات زیادی از جمله دیسک کمر، گردن و ناراحتی های استخوانی مواجه می شوند.

 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکلات، راهکارهایی همزمان با کار پشت کامپیوتر وجود دارد که توصیه می شود  که هر چند وقت یک بار برای آرامش بیشتر و در واقع ریلکسیشن بدن (relaxation) باید انجام دهید. حال در این گزارش ، مهارت های حرفه ای یوگا (yoga) را برای کاهش خستگی های ناشی از نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر را معرفی می کنیم.
 
نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم
 
نرمش اول: بخش های بالایی بدن
 
۱-سر خود را به آرامی حرکت دهید. آن را به چپ و راست حرکت دهید و سپس به آرامی به کشش کم به بالا و پایین ببرید.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
۲-شانه های خود را تکان دهید.برای تکان دادن شانه ها باید بهترین روش را متناسب با ارگونومی بدن خود ( Ergonomi of body) پیدا کنید.چرخش به سمت جلو و عقب ، حرکات دورانی و یا کششی مناسب را انتخاب کنید.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
۳-کمر خود را به شیوه ای که چرخش و نرمش ستون فقرات را احساس کنید به آرامی تکان دهید.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
نرمش دوم:بخش پایینی بدن
 
انگشتان پای خود را با فشار اندکی به زمین بزنید و سعی کنید مطابق با تصویر زیر حرکات کششی را انجام دهید.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
نرمش سوم: کل بدن
 
۱-کل بدن از سر تا انگشتان پا را ماساژ دهید.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
۲- دست خود را روی شکم خود قرار دهید و سعی کنید عمیق نقس بکشید و حرکات تنفسی را احساس کنید.با این کار انرژی زیادی را کسب می کنید.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
نرمش چهارم: سر و صورت
 
با دستان خود کل صورت و چشمان را بمالید و با این کار ماساژ مختصری به صورت دهید.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
انگشت شصت خود را روی یک سمت بینی خود قرار دهید و مجددا این کار را با انگشت سبابه و میانی خود نیز انجام دهید.همزمان . به صورت عمیق نفس بکشید و سعی کنید این کار را به صورت مداوم انجام دهید و انگشتان خود را عوض کنید.این کار را تا زمانی که احساس ارامش و رفع خستگی نکردید ادامه دهید.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
نرمش آخر: محیط داخلی بدن
 
ما به صورت مستقیم نمی توانیم با ارگان های داخلی بدن تماس داشته باشیم.اما حرکاتی که در روز انجام میدهیم ارتباط نزدیکی با هر یک از اندام ها دارد.لذا نرمش هایی که برای آرامش بیشتر اندام ها نیز انجام میدهیم روی اندام های ما تاثیر به سزایی دارد.
 
۱-شکم خود را به آرامی ماساز دهید و با خود این جمله را تکرار کنید "من سرشاز از امواج مثبت هستم و زندگی ام را با مثبت اندیشی دنبال می کنم”
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
۲-مطابق با تصویر زیر نوک انگشتان خود را به هم نزدیک کنید و به صورت دورانی حرکت دهید یا به هم فشار دهید.همزمان جملات مثبتی را که می خواهید بشنوید یا همیشه در زندگی پیرو آن ها باشید را در ذهن خود مرور کنید.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
۳-انگشتان خود را به شکل زیر نگه دارید و تمام انرژی مثبت خود را به سمت افراد پیرامون خود بفرستید.برای دیگران آرزوی خوشبختی کنید و خیرخواهی خود را امواج مثبت خود به آن ها ثابت کنید.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
۴-دستان خود را مقابل قلب خود نگه دارید و به هم بمالید. به منبع نور جهان فکر کنید و از او طلب کمک کنید.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
۵-روی یک صندلی راحت بشینید و دستان خود را روی پاهای خود قرار دهید و به تمام افکار منفی پایان دهید.هر آن چه که باعث آزار شماست را از ناحیه ی پا به سمت زمین پرتاب کنید و رها شوید.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
۶-از فکر کردن به هر چیزی فارغ شوید و سعی کنید ذهن خود را آزاد کنید.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
۷-افکار مثبت خود را زمزمه کنید.اگر تصور می کنید شما زیبا هستید ، آن را به خود یادآوری کنید.اگر اعتماد به نفس بالایی دارید آن را زمزمه کنید تا همه ی جهان شما را باور کند.
 
اگه زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات یوگا را انجام دهید + آموزش
 
با افکار مثبت زندگی کنید و بدانید هر آن چه که پیش روی شماست ، قابل تغییر است. فقط اگر بخواهید!

منبع : باشگاه خبرنگاران
دیدگاه شما در مورد : اگر زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات را فراموش نکنید + آموزش

اگر زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات را فراموش نکنید + آموزش