چهار شنبه 17 آذر 1395 23:40:56

 

 

   

 

   

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسلاید شو
چاپ

کد خبر : 24011

تاریخ انتشار : 12/02/1394 - 11:36

نمی‎توان شأن معلم را در هیچ زمانی پی برد

دولت، کاهش مشکلات را جایگزین سخنرانی‎های پر طمطراق برای معلمان کند

عظمت تعلیم در آگاه‌سازی انسان‌ها نسبت به شأن و جایگاه خلیفه و جانشینی خداوند، تا بدان‌جا است که پیامبران مفتخر به آن حرفه عاشقانه و عارفانه‌اند و در صف پروردگاری خداوند که شأن معلمی دارد، خود را هم‎پیشه پروردگار می‎دانند؛ بدین جهت است که نه یک روز، بلکه برای همیشه زمان‌ها، معلم و معلمی باید مورد تکریم بی شائبه جامعه و دولت‌ها قرار گیرند.

دولت، کاهش مشکلات را جایگزین سخنرانی‎های پر طمطراق برای معلمان کند

سوادکوهدر ساعت 30/22 یازدهم اردیبهشت 1358، گلوله جهل و انحراف از تفنگ کوردلان گروه فرقان، مغز استاد و معلم را متلاشی کرد که حضرت امام (ره) در مورد او فرمود: « در عمر کوتاه خود اثرات جاویدی به یادگار گذاشت که پرتوی از وجدان بیدار و روح سرشار از عشق به مکتب بود. او با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی، با زبان مردم و بی‌قلق و اضطراب، به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت. آثار قلم و زبان او بی‌استثنا آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشأت می‌گرفت، برای عارف و عامی سودمند و فرحزا است.»

جایگاه و مرتبه علمی، فکری و معنوی شهید مطهری را می‌توان در اظهارات رهبر انقلاب مشاهده کرد که می‎فرمایند: «مرحوم شهید مطهری بدون شک یکی از ارکان مبارزه در هنگام اوجگیری آن در تهران بود و نیز یکی از دو - سه نفر افرادی که امام نهایت اطمینان و اعتماد را در اداره قضایای ایران و تهران - که مرکز همه مسائل بود - به ایشان داشتند... 

مرحوم شهید مطهری بینش عمیقی داشت؛ یعنی عمق طبیعی و فکری ایشان در میدان سیاست هم آشکار می شد. همین عمق و امانت شهید مطهری بود که باعث می شد امام به ایشان در معرفی و شناسایی افراد، بیش از همه اطمینان کنند ...

تعدادی از اشخاص که امام به آنها در شورای انقلاب یا بعضی مسئولیت‌های دیگر گماشت، با معرفی آقای مطهری و به خاطر اطمینانی بود که امام به آقای مطهری داشتند و انصافا هم به حق بود. به نظرم می رسد، همان طور که ایشان شاگرد خوبی برای امام بود و قدر امام را واقعاً می دانست و امام را می شناخت، امام هم این شاگرد خوب و ممتاز خود را واقعاً می شناختند. امام ایشان را بهتر و بیشتر از همه ما می شناختند و بیشتر از همه ما قدر ایشان را می دانستند.»

استاد شهید مرتضی مطهری تعلیم و تربیت را مهم ترین رسالت خود می دانست، او فقط در کلاس معلم نبود بلکه در خانه، در میان دوستان و اجتماع نیز معلمی توانا به حساب می آمد.

بلندای منزلت معلم را در پیوند با هدف آفرینش انسان و علت نهایی خلقت، باید در جمهوری اسلامی ایران بی نظیر دانست، بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی درباره وظایف و مسئولیت های معلمان و اساتید نسبت به معلمان می فرمایند: «معلم امانتداری است که غیر از همه امانت‌هاست، انسان امانت اوست. امانت های دیگر را اگر کسی خیانت به آن کند، خلاف کرده است، اما امانت اگر انسان شد، اگر خدای نخواسته به این امانت خیانت شد، یک وقت می بینید خیانت به ملت است. خیانت به یک جامعه است. خیانت به اسلام است، بنابراین شغل معلمی، در عین حالی که بسیار شریف و ارزنده است، از باب این که همان شغل انبیاست که برای انسان سازی آمده بود، لیکن مسئولیت بسیار بزرگ است چنانکه مسئولیت انبیاء هم بسیار بزرگ بود. شما مردمی عادی نیستید، شماها معلم نسلی هستید که در آتیه، همه مقدرات کشور به آن نسل سپرده می شود، شما امانتدار چنین نسلی هستید و تربیت شما باید همراه با تعلیم باشد.»

خیل عظیم و مبارک معلمان کشورمان و به‌ویژه معلمان استان مازندران علی رغم متانت، شکیبایی و قناعت و مناعت طبع خود، از مسئولان دولت ها می خواهند تا به‌دور از شعار زدگی و به‌کارگیری جملات و عبارات زیبا، که طی 37 سال اخیر بسیار بیان و ابراز شد، اقدام عملی برای کاهش تألم روانی معلمان که ناشی از پایین بودن سطح حقوقی و عدم تناسب عادلانه با سایر دستگاه‌های آموزشی است، بردارد.

رسیدگی به مطالبات صنفی این قشر فرهیخته و نسل ساز و پرجمعیت کشور، اعطای آرامش با ثبات و سازنده به کل جامعه است.

مردم عزیز کشورمان و مازندرانی های متدین به عنوان اولیای دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب کشور، رفع مشکلات حداقلی فرهنگیان را به عنوان مطالبه ملی دانسته و خواهان اقدام جدی دولت هستند.


منبع : بلاغ
دیدگاه شما در مورد : دولت، کاهش مشکلات را جایگزین سخنرانی‎های پر طمطراق برای معلمان کند

دولت، کاهش مشکلات را جایگزین سخنرانی‎های پر طمطراق برای معلمان کند