جمعه 19 آذر 1395 09:12:01

 

 

 

 

   

 

   

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار سوادکوه
چاپ

کد خبر : 1310

تاریخ انتشار : 06/09/1392 - 10:29

رئیس کمیته راه و ترابری مجلس:

پیمانکار باید پاسخگو باشد+ تصاویر جدید از اقدامات انجام شده

عضو کمیسیون عمران مجلس در رابطه با حادثه خروج قطار از ریل در شیرگاه با بیان اینکه دستگاه نظارتی باید بیشتر دقت می کرد گفت:« از نگاه عمومی ما پیگیر مسئله هستیم تا به خاطر اتفاقاتی که افتاده پیمانکار حتما پاسخگو باشد.»

پیمانکار باید پاسخگو باشد+ تصاویر جدید از اقدامات انجام شده

کمال علیپور در مصاحبه با خبرنگار سوادکوه آنلاین با اشاره به سابقه و کار کارشناسی خود در زمینه جاده اعلام کرد:« برای یافتن مقصر باید کار کارشناسی انجام شود اما بر اساس تجربیات ما به نظر می رسد پیمانکار و مشاور هر دو مقصرند.»

وی با بیان اینکه از گذشته همه می دانستند این نقطه رانشی است در مورد مهم ترین عامل این اتفاق اینگونه توضیح داد:« در این نقطه نمی توان از دیوار حایل استفاده کرد بلکه باید حتما شمع کاری کنند و روی این شمع پل بسازند تا آب بتواند به راحتی جریان داشته باشد در غیر این حالت آب با نفوذ به زهکش های سطح زیرین آن را به صورت لایه صابونی در می آورد و موجب حرکت آن می شود.»

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی، سیمرغ افزود:« در این نقطه پیمانکار در ابتدا یک دیوار حایل برشی احداث و پس از آن پشت دیوار خاک ریزی کرده که همین امر خودش موجب افزایش بار منطقه شده است و باید برای حل این معضل حتما بار را سبک تر کنند.»

 رئیس کمیته راه و ترابری مجلس با بیان اینکه نمی توان فقط پیمانکار را مقصر دانست اظهار داشت:« وقتی مشاور ناظر به پیمانکار ابلاغ می کند که کاری را انجام دهد خود مشاور باید پاسخگو باشد در این مورد هم در ابتدا باید دید که آیا مشاور طراح برای این نقطه شمع کوبی در نظر گرفته و یا اینکه به ساخت دیوار برشی نظر داده است.»

علیپور خاطر نشان کرد:« اگر مشاور طراح برای این قسمت دیوار حایل برشی در نظر گرفته باشد علاوه بر پیمانکار و مشاور ناظر او هم مقصر است.»

وی در خصوص برخورد قاطع با مقصرین حادثه گفت:« نظارت بر این قضیه در وظایف ما نیست و دستگاه نظارت باید بیشتر دقت می کرد البته ماهم از نگاه عمومی پیگیر مسئله هستیم تا به خاطر اتفاقاتی که افتاده پیمانکار حتما پاسخ گو باشد.»

گفتنی است صبح دیروز یک قطار بابری درشیرگاه بر اثر رانش زمین از ریل خارج شده است. بر اثر این حادثه 200 متر از ریل راه آهن تخریب شد، این امر موجب شد راه آهن شمال برای ساعاتی مسدود شود.

البته با تلاش بی وقفه مامورین راه آهن مازندران این مسیر طی 10 ساعت باز شده و عبور قطار از آن انجام می شود.

نا گفته نماند اداره راه نیز از دیروز با استقرار سه بیل مکانیکی فعالیت خود را برای کم کردن بار پشت دیواره حایل آغاز کرده و این فعالیت همچنان ادامه دارد.

تصویر زیر مربوط به فعالیت صبح امروز تیم اضطراری اداره راه است.



برای این پست 1 دیدگاه مطرح شده است. شما نیز دیدگاه خود را بیان کنید
  • پاسخ به نظر دوشنبه 11 آذر 1392 - 18:37
    موتور جستجوی سیویل

    با سلام و عرض ادب و خسته نباشید، از شنیدن خبر راجع به رانش جاده در حال احداث محور سوادکوه شگفت زده شدم و از آن مهم تر تخریب حدود ۲۰۰ از مسیر ریل راه آهن که جای بسی حرف و حدیث دارد اول اینکه دستگاه نظارت راه و ترابری‏ بدلیل عدم پیش بینی مسیر زهکش باید مورد سؤال واقع شود که مگر امکان داره در طراحی یک راه اصلی مهم ترین ابنیه زیربنایی دیده نشده است، خوشبختانه با وجود مسئول رده اول منطقه جناب مهندس علیپور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، از سوابق اجرایی برخوردار هستند باید هم پیمانکار پروژه هم دستگاه نظارت و مشاور و نیز سیستم دفتر فنی کارفرما در ایجاد حادثه دخیل و دارای مسئولیت قانونی هستند.

    0 1
دیدگاه شما در مورد : پیمانکار باید پاسخگو باشد+ تصاویر جدید از اقدامات انجام شده

پیمانکار باید پاسخگو باشد+ تصاویر جدید از اقدامات انجام شده